Making Science More Atractive
Wizytę w Cheltenham na kursie „One Week Course for European Teatcher of Science- Making Science More Atractive” w dniach 03-11.06 rozpocząłem wycieczką do Science Muzeum i Natural History Museum w Londynie. Po obejrzeniu wystaw wraz z greckim fizykiem Pavlosem Tzamalisem udaliśmy się na pieszą wycieczkę przez Hyde Park do centrum Londynu żeby zobaczyć największe atrakcje takie jak BIG BEN, LONDON EYE, BUCKINGAM PALACE...
Następnego dnia miałem okazję uczestniczyć w lekcji biologii i przyrody w Balkarras Secondary School. Podczas kursu odbywały się również spotkania metodyczne dla nauczycieli. Na zajęciach warsztatowych z panem Johnem Booth pt. The National Curriculum In Science and the Teaching of Science In British , STEM (Science, technology, engineering and mathematics),dowiedziałem się między innymi jak planować proste doświadczenia z użyciem ogólnodostępnych narzędzi.
W innowacyjne spojrzenie na sposób prowadzenia lekcji tj. system CLIL – Content and Language Integratet Learning (zintegrowane uczenie się treści programowych nauk przyrodniczych i języka obcego) wprowadziła mnie pani Dr. Diana Hicks. Nauczanie CLIL integruje przedmioty ścisłe z lekcjami języka obcego.
Dodatkowo miałem okazję dowiedzieć się, w jaki sposób nauczyciele z Wielkiej Brytanii i innych krajów takich jak: Francja, Hiszpania, Norwegia, Portugalia, Niemcy i Grecja prowadzą lekcje, jaki mają system edukacji, jak wygląda organizacja pracy w ich szkole. Uczestniczyłem w różnych pokazach i spotkaniach odbywających się w Cheltenham w ramach Science Festiwal. Ostatniego byliśmy na wyciecze w Oxfordzie.